Monday, October 12, 2009

raiya oh raiya!~ [part 2]

ok mari sambung ceritera chenta...kne wat part 2 sbb dh panjang sgt aku tulis...susah nk baca (mcm la ada org baca,haha)...tp makcik snirik pn penat nk baca...so mari mulakan perjalanan ahad dengan tenang sekali lagik...

:::Rumah pertama:::

sampai umah nor dalam pkl 3lebey, umah nor kt sg buloh...rumah nor best sbb jauh sket dr bandar...sampai2 trus makan...tp disebabkan aku dh melantak sepinggan hentak nasi lemaksss yang berkrim disukai ramai itewww...so aku JUZ amek roti jala dgn kuah bolognese, lemang dgn rendang dan juga air sirap...sayang aku xsempat amek kuewteow yg nampak lazat dan marbeles sbb aku nek ats umh nor nk solat...time tuh dh nk kol 4 so berdesup g blk nor dan ditemani cik maryam yg maintain comel =)) lps semayang aku pn lepak2 borak2 dgn mary kat bilik nor, cite itew citer ini smp xsedar rupenya kawan2 yg lain dh naik kt family area dpn blk nor...kitorg pn kuar lepak2 dan amik gegambar kenangan...then solat asar n gerak ke umah kedua plak...on the way nk ke umah kedua, kitorg (aku n nik) singgah ke tmn esan utk fetch encik PP @ encik A...then br la g beraya di umah kedua...

:::Rumah kedua:::

next kitorg g raya umah pami...janji pkl 4 raya umah tapi...haremmm...penyudahnye g umah pami dh nk magrib, haiyaaa!tp xpe, yg penting raya,raya,raya...hehe...mknn kt umah pami bley thn gak, ada nasi lemak, mee kari, nasi impit, rendang etc...tp aku ley mkn mee kari jek, sbb mcm dh full pewot...kitorg smyg magrib pastu lepak2 kt umah pami smp pkl 8 lbh...then br la meminta diri utk ke rumah yang seterusnye...

::Rumah ketiga::

yeayyy!!!akhirnya smp jgk aku kt umah suhaib...excited gile sbb dgr2 cite bdk2 ni umah shb besar smp ley men kejar2,muahhahaha...aku dgn encik PP smp dlu umah shb eventho kitorg kuar lmbt sket dr linda n the geng...kitorg siap sempat blk umah nik amik keta aku br g cheras, tp still smp awal...bdk2 lain stuck kt jem kot...smp je umh shb tgk uwa tgh rebus spagethi n ttgh masak kuah bolognese,wuwuwu...bau mcm beshhh!so disebabkn uwa tgh peknen aku pn tlg ar apa2 yg patut...sambil2 tu mata tetap usha umah shb, kt dapur tu aku siap usha backyard die...gayat wooo!kitchen dia kira on level 2 tp mayb sbb floor height yg tgi n level umah blkg rendah watkn aku gayat...mcm tinggi...seyes bley pening pala tgk luar tgkp kt dapur...next bile dh siap2, aku tlg wat air ribena utk upcoming kawan2 yg on d way...aku xreti sgt wat air rebina ni sbb jarang bli ribena kt umah, slalu bli yg kotak or dh siap je...shb kire ada kelas la (mcm iklan ribena raya yg maria tunku sabri tu...kelas auntie!) lps siap msk spegeti sume uwa goreng nugget lak...ayakkk! manyak juga ini mini shb masak!~ bkn apa, kesian...dh la preknen, tp xpe la, tolong je apa yg patut...xlama pastu linda, esan, sidik, nahar, ahmad dtg...then aku terasa nk usha2 dan "bersiar2" di rumah shb...so aku pn dgn rendah diri meminta ijin utk naik ke tkt ats sbb nk tgk ar keseluruhan umah diorg bersama encik PP dan tuan tanah, encik suhaib

sgt niceeeeeeeeeee!!!~best gile umah shb...level bwh skali shb xguna sgt sbb uncle dia ltk brg kt sitew, so the entrance, hall, living, kitchen, dining sume kt level 1...level ni siap ada courtyard lg wok!cume shb xwat apa2 kt sitew sbb tu bkn umah dia snirik...kalo decorate courtyard tu kemfem best gilerrr! then aku pn nek tangga ke tkt atas...kt level 2 ni ada 2 bilik with attached toilet...shb dgn uwa tdo kt bilik yg ngadap umah belakang, another bilik diorg jdkn tmpt ltk barang...tp bilik yg ltk brg tu syok gak sbb ada tingkap mengadap courtyard...niceee!~ lps dh lawat 2 bilik tu, kitorg naik ke master bedroom...nk ke master bedroom ada beberapa anak tangga yg perlu dinaiki ye adik2...along tangga ada cermin yg ley tgk courtyard,best2! cume aku gayat sket sbb cermin dia jenis yg panjang smp lantai tangga (mayb kot), bkn yg raise up 900mm tu...so utk kanak2 agak bahaya watnye cermin pecah, ley tercampak ke courtyard...tp xpe, tu minor thing je...so balik ke master bedroom...okla, nice cuma sayang toilet master xberapa besar...ni opinion saye ye...sbb aku pnh keje dgn developer umah so aku rasa master toilet mayb kna besar kot...tu mindset aku, no hat feelin ye shb =) tp seyes toilet dia sungguh "canggeh" sbb tingkap toilet dia bkn tingkap kecik utk toilet beser tp dia guna tingkap corner window yg panjang...memang kelassssssssss!!!~ mandi syokkk wooo!!!org ley skodeng2 dr luar (kalo tgk btl2 la), n org dlm toilet tu snirik ley usha org dlm toilet umah dpn, haha...gurau je sbh...tp sexy wooo toilet master hang...kire romantik ar kalo mandi berdua, wooopssss!~ ;p ok2, lps dh puas menjamu mata dgn pandangan umah shb yg best kitorg pn turun bwh blk...

kami pn dijemput untuk makan oleh tuan rumah...makanlah kami dgn excitednye...linda yg memula kata kenyang pn mkn gak, muahahahha...bdk2 lelaki biasa la...br je hidang nugget, xsmp bbrp menet dh lesap sume nugget...seb bek aku dpt rasa sket,huhu...lps abes mkn aku tlg uwa basuh pinggan, kemas2 sket apa yg patut...bile abes basuh sume br pasan dh pkl 10 lebey...aku dh la menumpang umah family, xmanis balik lewat sgt...lgpn aku mmg dh letih n penat sgt dh...igt linda n geng dh alik rupenye diorg lepak kt luar umh shb...so aku n encik PP pn mtk diri...seyes aku dh penat sgt, smp lps salam2 soh encik PP @ encik A bwk keta cpt2 sbb aku ngantok gile, esk isnin dh nk keje...tp sian la kt encik A sbb dia pn penat, pg tu dia drive blk kg g melaka utk g kenduri...sian dia, tp nk wat camno...sama2 letih...so on the way balik aku dpt la tdo smp tmn esan...then aku pn drive blk selayang...time tuh dh nk pkl 11 so aku pn bwk keta laju2 sket sbb takot...jalan kt area tmn esan n frim tu gelap giler!!!~ aku tiap kali drive mlm mst tgk2 cermin blkg...cuak wooo!!~ aku kn pengecut, ngeh ngeh...

itulah dia agenda untuk hari ahad yg sgt letih...

sekian.

***nnt ada masa aku tulis review psl umah shb yg best di oasis@cheras =))

No comments:

Post a Comment