Thursday, October 8, 2009

mari membuat JASA KEPADA RAKYAT, bukan JANGAN KERJA RAJIN...aiyoh!

wah...lama gile tak update blog, almost a month...bnyk benda yg dh berlaku sepanjang sebulan ni...banyak benda juga yang dah berubah dan banyak benda juga yang aku kena sesuaikan...antara benda2 yang berlaku/berubah/perlu penyesuaian:

1. aku dah tukar kerja...huhu....

dalam tahun 2009 ni aku dah keje kt 3 tempat (as at today la kan).

i. 20.08.2008-26.6.2009- Pelangi (I&P group sdn bhd) ---> property/ developer
ii. 1.7.2009-19.9.2009- Nik Architect ---> architect / consultant
iii. paling latest, 28.9.2009- public servant for gorvernment to be precise JKR (tp Contract je)...sampai bile aku xtahu, mungkin selama-lamanya kot, hehe...

2. posting kt kl

disebabkan aku dh keje dgn JKR so aku kne prepare and ready dgn penempatan yang JKR bg aku...seb baik bukan sabah sbb diorg kata sabah perlukan org...Alhamdulillah =))). fes choice aku of kos jb, seken kl third putrajaya...jb komfem xda sbb njmh dh dpt dulu. putrajaya taha dh amik dlu. so tgl ar kl...aku target dpt ar kt jln sultan salahudin area bank negara tu, skali dpt kt menara TIMA (Tun Ismail Mohamad Ali-adik or abg dr hasmah ali)...pastu dpt lak cwgn arkitek unit kesihatan, fuh!

3. cawangan arkitek unit rekabentuk fasiliti kesihatan 2

unit kesihatan ni mmg mencabar aku, apa taknye...aku mana penah terlibat dgn apa2 projek hospital or anytin relate wif healthcare ni...memula masuk dh rasa nk nanges...schock gile!masa jmp big bos aku dia dh warning, kne belajar cepat, xley nk slow2 ni...aku dh ar slow sket, matilaaa!uwaaaaaaaaaa...tp nk mati pn kna hadapi jugak, so kne ar absorb cpt dgn terms2, space2 materials etc relate wif healthcare ni...seyes mende2 kecik pn aku tny cth: DB room tu apa? padahal distribution board je, tp seyes masuk sini trus rasa blur+blank =( kene cepat emi!aktif sket mcm memula kt pelangi dlu, hehe...tetibe rindu kt encik arry, muahahahahha....kt unit aku mostly ramai perempuan, baik bos atau staff, so xde space utk 'mencuci mata', ahakss...

4. saye yang menumpang teduh di rumah orang

kt kl ni aku dok umah tok awa kt selayang, umah mak mertua pakcu aku...aku xla rapat sgt, tahap biasa je...tp ada 3 kali gak aku dok menumpang tdo umh die, hehe...tp seyes segan sgt!yela aku mana beser dok dgn org len selain family aku, kalo dok umah tokmak pn skali skala je, ni sbb dh keje kt kl so menumpang la sementara dalam sebulan dua ni...segan noks!

5. bangun pagi u olls! sebab kalo g lambat jem ya ampuns!

kire heybat tak hebat la kan hari2 aku bgn dlm kol 545 or 6am. gilers!kalo kt jb jgn harap ar, semayang subuh pn langit dh nk cerah (jahat btol aku!). kalo keje kt pelangi aku bgn 6lebey pastu hntr faiz mak pastu g ofis, kt nik lg best, time ofis stat 9am tp slalu aku dtg lmbt ar, heaven gile, haha...kt kl ni aku dh tune kan diri bgn bile dgr alarm hp munyik, even ngantok pn kne gak mangun kalo tak selamat ar stuck kt jem...aku menumpang (lagi) g keje dgn encik azlan shah lak...so around 630-645 dh kne kuar umah n g umah encik azlan shah di taman ehsan kepong. it takes about 15min to reach his house. pastu nk tunggu tuan putera siap dlm 5min, so anggaran dlm 20 mins...around 7 or 7lebey br gerak dr umah azlan shah...tp xper sbb bkn aku yg drive, heaven giler!hehe...thanx ye encik azlan shah drive utk sy =)

tp isnin lepas (3 oct 2009) aku test2 la konon2 nk drive snirik. so aku pn kuar umah dlm pkl 6.25am, ikot jalan kuching stretttttt je. adalah dlm 15-20 mins smpai. sampai kt area parking dang wangi dlm kol 7, aku tgk parking kosong je, langit pn xcerah sgt. so aku pusing2 area jalan raja abdullah nk cr parking yg 3 hengget per entry...seb bek time aku smp ada la satu kelisa ni br nk park. so aku pn park sblh dia. tp cpt je minah tu park pastu tros jalan kaki. aku ni dh la terhegeh2 nk park pastu nk lock stereng lg, nk amek beg ar, betul2 kan kain la pastu br jln...ekceli aku takut jalan sorg2 ni, dh la kt kl, mana aku tau kan...tp tawakal je la lalu shoplot yg tutup. ada restoren mamak tp mcm jauh sket, so aku pn jln laju2 (mcm beser la aku kan penakots)...bile smp ofis aku punch (kitorg gune sistem panch kad lg, agak ketingalan zaman la,hehe) aku tgk time aku punch 07:07am...ayo!cepat giler aku smp...padahal aku msk wp3 (8.30-5.30)...gile sangaps kt ofis tgu 8.30...dh la tu, balik lak kne tgu 530, wawawa...mana aci, aku smp 7 7 menet pagi tau! elehhh...dh tau kerajaan lagi mau dtg awal2, ahaks...kalo kt private ni mau aku dtg awal balik pn selamber awal, hahaha


apa lagi nk tulis yek???hurmmm...nnt aku sambung lg ar...wat keje dlu, esok suhaili balik dr sarawak keje aku xsiap lg, hehe...

bye.

No comments:

Post a Comment