Thursday, October 8, 2009

JKR tidak perlu dapatkan kelulusan PBT laksana projek

08/10/2009 3:01pm

KUALA LUMPUR 8 Okt. - Jabatan Kerja Raya tidak perlu lagi mendapatkan Kelulusan Kebenaran Merancang daripada Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) untuk melaksanakan semua projek-projek di bawah agensi itu.

Menteri Kerja Raya, Datuk Shaziman Abu Mansor berkata, selepas ini JKR hanya perlu menyerahkan senarai cadangan projek beserta pelan dan dokumen kepada Jabatan Perancangan Bandar dan Desa Negeri sebelum melaksanakan projek.

“Urusan itu hanya memerlukan masa 14 hari untuk sesuatu projek JKR diluluskan berbanding tiga bulan sebelum ini malah ada yang terpaksa ditangguh sehingga enam bulan,” katanya pada sidang akhbar di sini hari ini. - Utusan.

************************************************

ekceli aku paste article ni ada sebab...sebabnye aku diarahkan utk "merayu" /memujuk/ menggoda oh silap, hehe...aku kne mintak majlis bandaraya melaka bersejarah beri pengecualian kepada jkr utk submit d.o (aku xpasti d.o ni kebenaran merancang ke apa, nnt aku tny, huhu...) dgn building plan...ye ar, kan projek kerajaan, consider la sket kan...anyway, harap kalo aku call encik shafie aku ley ckp camni

"encik, dato menteri dh bg kenyataan projek kerajaan xyah nk submit la"


boley ke?


haha


p/s:aku tau, dato shaziman bg statement time open haus kkr kt blok f sana...encik a, ruginye kite x pegi =( tp xpe, nnt banjer sy pizza kayh? muahsss ;p (nk muntah la tu)


i love u dato shaziman ;p


No comments:

Post a Comment