Friday, January 29, 2010

is it me or vista? haihhh.

ye tuan2 dan puan2, entry hari ini adalah berkaitan dengan kecanggihan teknologi komputer sehingga membuatkan aku rasa nk pitam dan pening. xtipu dowh!

aku ni rasa makin lama makin lambat pick-up la mende2 pasal office ni...excel, power point, words etc. versi 2003 ni mmg wat mak pening noks! mana x nye, kalo nk setting print layout view kt excel pn satu2 aku cari (which is good sbb at least aku tau) tp seyes la menyusahkan sedikit. actually the latest version mmg superb dr segi design kekemasan bla bla bla...tp bg aku personally, agak kurang user friendly...aku rasa mcm nk amik klas blajar office version 2003 la, hahaha...tp xpe la, because i know at the end of the day, bile aku dh master (cewahhh) office ni mst kacang tanah je...sama mcm masa mule2 blajar autocad dlu khennn?hehe

*mari recap peristiwa 5 tahun lepas*

tempat: makmal autocad blok *x-ingat dowh blok apa* tp yg kt sblh parking tula

pensyarah : en dino

tahun : satu (sesi 2003/2004)

masa kelas autocad ni memula aku mmg rasa susah ya ampunsss!bnyk gile command nk kne hapal, line la, trim la, offset la bla bla bla...tp syukur ada buku hijau autocad yg dino bg...kitorg mmg takot gile dgn encik dino sbb dia mmg garang org ckp, so masa kelas dia mmg pay full attention kat kelas dia la...akak ni masa muda2 (ehem2.. ;p) memang suka belajar dan cepat je pickup so dengan jayanya dapatla siapkan kerja2 berkaitan autocad dgn cepat *clap-clap* (bukan riak k?) tapi bila dh last2, mcm hampagas pulak! igt lg assignment yg last skali kne wat partial render guna autocad...mak i! (bukan mak u) punyela susah (tu bagi akula). sebab apa, yela aku ni belajar berdasarkan buku, dlm buku tu xde la plak mention step2 nk wat partial render (aku rasa ada tp aku ni xpaham2 kot). so aku menjadi antara org yg paling last hantar asaimen tu. tapi bile result keluar aku tersenyum panjang lebar gileeee ("___") sbb apa tau? sbb aku dpt A-. even xde la bagus sgt pn tp tetap terharu.

nak tau x camne aku boley dpt A- even aku hantar lambat? hehe...terpaksala buka rasia ni...aku mintak tlg kawan aku yg terel gile autocad, sidik watkan...igt lg time tu punye la *menguda2 sidik smp dia nk tlg watkn. best gile dapat kawn dgn sidik, terel ya ampunnn!dlm batch mmg sidik dikenali dgn ketereran dia dlm bab2 komputer dan it ni even time tu ktorg fes yer lg. jgn la banding fes yer skrg dgn dlu sbb zaman2 akak ni mmg naif lg la org ckp, xkenal frenster ke fesbuk ke apa lg. so sidik la antara yg paling heybat masa tu.syabas mista sahab! *clap-clap*

so moral drpd story yg aku citerkan (kpd diri sniri la ni) :

dlu boley la nak mintak2 tlg org sbb masa blajar lg, dh kerja ni, sindiri mau igt la kan? kne usaha sendiri utk tahu tentang sesuatu...kne la explore2 sniri walaupun ada cik abang ke suami ke boipren ka balak ka, sbb masa keje ni mostly mmg kne cr inisiatif sendiri.

oleh itu, majulah vista untuk pekerja2!

*menguda2- bukan la gude2 ke kenyet2 mata ke, mintak tlg la atas dasar kawan, hukhuk

No comments:

Post a Comment