Friday, February 19, 2010

post ke 69

malas nak tulis. tp nk gak tulis sket.

arini hari jumaat. aku bnyk main fb arini sbb dh lama xbukak, hahah...ya Allah, apa nk jd ni...ishhh...insaflah cik kak ;p

ok disebabkn jumaat masanya agak pnjg sket so time rehat td aku pn g la bank, setelkn bayar duit kereta n masukkn duit kt asw2020 dgn asd kt maybank sogo. then aku g post office nk mtk borang potong gaji asb dgn tny pasal poslaju. jauh wooo pusat poslaju kt breickfields sana (pdhal aku xtau brikfields ktne, haha). kt pos opis borg potong gaji tu dh abes, then aku g maybank di row blkg pos opis, jwpn stil sama, borg abes. so aku igt nk blk tp skali tgk cimb sblh tune hotel tu mcm dekat je so aku pn lintas la jalan sultan ismail / jalan tar yg bz itew. so berjalanlah sehingga cimb bank. alhamdulillah akak cimb yg cunted tu carik smp dpt borg 1F(1) tu, yeayyy! thanx kakak (macam tau je kakak, skali adek, miahahahah). then aku tringt nk masukkn duit dlm asb plak sbb perasan duit mcm bnyk lg. so aku pn kuarkn la duit kt atm machine n deposit ke asb =) dlm perjalanan balik aku ni terpikir apa lg yg aku blm byr, rasa mcm sume hutang bln ni dh setel kecuali tiket lrt nxt month. jalan punye jalan jumpe plak tabung haji kt maju tower. singgah tabung haji jap masukkn duit. yela last time aku deposit duit kt tabung hj bln 12 thn lps. kata target nk g haji umur 35 so kne la konsisten menabung, ye tak? ;p masa kt tabung hj tu org ramai nk mams sbb TH buka pkl 2.30. aku rasa aku org ke 30+ rasanya q. tp xpe sabar. alang2 dh masuk baik tgu je even jam dh menunjukkn pkl 3. lps deposit duit kt TH aku mtk no akaun TH abah sbb aku xjmp buku bank abah. mayb abah simpan sniri agaknye. xde la dlu masa aku kecik2 dlu mak dgn abah yg masukkn duit dlm TH aku smp kitorg satu family dpt g umrah. n it was 16years ago =) rindu nk g mekah satu family, harap Allah dpt permudahkn urusan kami sekeluarga. aminnn =)

so bile nk balik opis tu br aku teringt yg rupe2nye hutang credit card aku xbayau lg, miahahahha...seb bek ada lg duit dlm bank so aku pn bayar la full amount cc ni. malasnye hutang bnyk2 ni...mcm ptptn, bilelah nk abes ;( alhamdulillah dh abes byr sume hutang cc tp yg menjadi sedikit permasalahan adalah...jeng jeng jeng...

balance aku utk hidup smp 25hb mac adalah kurang dr 1k, to be exact rm500++. uhhhh! cabaran. tp xpe kot, kalo aku nmpk amount bnyk kt cimb aku tu mula la aku nk shopping bukan2. especially skrg aku tgh gila dgn iphone yg sgt la....arghhhh! xtau nk ckp. xley nk describe dgn words. hp aku plak skrg asik mengong je tu yg membuatkn berkobar2 nk bli iphone tu. nk harapkn jd hantaran lama lg so kne bli sniri la nmpknye, hehe...tp xpe, aku akan bersabar sbb aku tau rezeki utk memiliki iphone akan datang juga satu fari nnt, dan aku harap aku dpt capai target utk hadiahkn diri sniri dgn hp baru sempena besday aku nnt...insyaAllah. sama2 la doakn ye =)

kpd encik ASN, esk dgn ahad awk keje, so take care ya? jgn noti2 tau ;p esk abg, akak ipar n the one n only anak buah aku dtg kl so nk jln2 dgn diorg esk, yippieee! hip2 horrayyy! nnt ada masa aku tulis posting pasal anak buahku SARAH NUR IRDINA.

take care. bye.

No comments:

Post a Comment