Friday, November 20, 2009

mengharapkan jumaat memberi sedikit ruang utk aku bernafas normal

sepanjang 2 minggu ni aku slalu sgt berdebar2 sbb nk siapkn keje cpt...aku mmg camtu, kelam kabut sket, abes tunggang langgang sume...yes im clumsy!~ tp sy bkn fussy ye! kadang2 kita rasa kita xda abaility nk wat keje tu tp it end up the other way round...

selama ni aku igt aku mmg xreti wat sketchup langsung, bkn la xreti tp sekadar biasa2 je...selama ni kalo wat skecap mst xabes sgt dan ada bantuan dari org lain espesely encik A...but i took a challange to prove my ownself that i could do more than "biasa2" (more in terms of comparing now and my study life)...im designing a standard healthcare clinic for RMK-10...im not incharge in doing the plan but i was given a task to do 3d and the facade design, ayohhh! time memula kne design facade ni sgt scary...takot giles!dh lama xwat 3d,las was a year ago when im at a. karim, doing a proposal for Mahkamah Syariah melaka (utk jkr gak)..igt lg time tu nanges2 wat design plan+facade design...hari2 balik malam, weekend pn keje n penah overnight kt ofis sbb xlarat nk drive...najmah mst igt camne kita berdua je wat design ni smp study architecture melaka, bumbung tengkera, islamic architecture etc...aku smp soh adik aku, naz yg blajar kt poli merlimau snap a few photos of masjid yg guna bumbung tengkera, seb bek hp naz canggeh (hp adik2 lg canggeh dr ahkak weyh)...dah la wat design+study sume, pastu mak aku dgn njmh hari2 bising balik lmbt...kalo kt ofis smp kol 12 mlm stat ar diorg kol every 5mins...kejap mak aku kol, kejap mak njmh kol smp ktorg tensen!last2 kitorg tukar2, time mak aku kol njmh angkt, time mak njmh kol aku lak jwb...pastu kalo mak2 (mak aku & njmh) tny bile nk blk, kitorg jwb "kejap lg makcik, sikit je lg"... begitulah rutin masa keje kt a karim dlu... what a memory ;)

setahun lebih lps peristiwa tu, aku igt xde la lg rutin mcm tu sbb yela gomen kn, rupennye...hampeh!lebey kurang jugak...beza sket sbb xde smp tdo ofis,giler! tp hari2 blk mlm (2minggu stret) n last weekend aku keje (tgk post bwh2)...ayohhh!penat oh!rasa mcm dh xberapa muda sgt sbb xlarat nk keje hectic sgt...tp yela, makin hari sume org makin tua kan ;p hari2 sangap kt ofis sbb xckp tdo...yela, tdo pn pk keje xsiap lg!oh tidak!

Alhamdulillah harini rasa mcm lega sket...aku dpt la abeskan wat 3d tp xde la lawa, but at least i know how far i can go with sketchup...there's more to learn n i am looking foward to gain new knowledge and everything that can improve my skills my knowledge etc...silelah beri tunjuk ajar kepada saya sebab saya tahu saya masih bnyk yg xtahu dari tahu...xkesah la dr staff ke dr bos ke, even saya blajar jugak dr akak yg cuci tandas, akak yg kemas2 ofis...saya belajar erti kehidupan...

kadang2 bile aku stress n tensen aku slalu marah diri sniri, rasa sgt bods*, rasa sume org xadil, rasa itu la ini la...tp bile aku igt DIA, trus aku istigfar bnyk2 sbb bile kite pk alik, kalo kita rasa kita susah, ada lg org yg lagi susah dr kita...kalo kita rasa beban sgt dengan kerja kita, ada lg org yg kerja lg bnyk bebanan contonhye org yg keje angkt sampah, keje iwk...aku sgt salute dgn diorg sume, kerja yg bukan sume org ley wat...korg sanggup ke masuk manhole kalo ada prob berkaitan sewerage???sanggup???tp mereka yg kerja mcm ni la yg aku rasa lg berkat hidup diorg sbb wat benda yg berkaitan najis manusia...sume org ley jadi arkitek, sume org ley jd doktor...

to encik A, thanx for all ur motivation,advice n support tho im not in a "good mood" yesterday (im *damn* angry at someone yesterday) n we've been fight in a morning but u turn my day to a very *wonderful* day...thanx sbb amikn laptop sy, thanx sbb amikn mc d yg xsmpt mkn time lunch,thanx for crit my design, thnx for adjust and ammend the sketchup tho a bit, thnx for everything...anything... *lusm*


life is so beautiful to live in though there are a lot of obstacle and the bad everyday, but at the end of the day, its the memory that lasts...

=)))

***3d yg aku wat, biasa je...saya masih belajar lagi, salah silap harap diampunkan ;p





No comments:

Post a Comment